Uw dienstverlener voor effectief debiteurenbeheer:

Wanbetalers krijgen Kerstpakket!

Het is een goed gebruik om aan het einde van het jaar de relaties een eindejaarsgeschenk te geven. Veel account- en salesmanagers reizen door Nederland met de pakketten in de auto of laten dit door een van de bezorgdiensten afleveren. In veel gevallen zijn de contacten van de marketing en/of verkoopafdeling bepalend voor de keuze waar het pakket naar toe gaat.

cadeau debiteurenbeheerAls de administratie van de verkoopafdeling niet is afgestemd met die van de afdeling boekhouding / debiteurenbeheer komt het helaas voor dat de "klant" een kerstpakket krijgt terwijl debiteurenbeheer nog openstaande facturen bij dezelfde klant probeert te innen. Dit kan dus een mooie kans zijn voor de account- en salesmanagers om deze uitstaande bedragen onder de aandacht te brengen. De verkoop is immers pas geslaagd als de factuur is betaald!

Komt dit bekend voor? Stuur dan, als dat al niet op regelmatige basis gebeurt, een overzicht van de openstaande posten naar de verkoopafdeling met het verzoek om de reden van het uitblijven van de betalingen bij de klanten te achterhalen.
Dit kan ook voor de marketing- en salesmanagers informatie geven waarmee verkoopproposities en/of leveringsafspraken aangepast moeten of kunnen worden.

Meer informatie over afstemming van processen is te vinden op: Advisering over Debiteurenbeheer.